dissabte, 17 de novembre del 2007

El bicing (en serio, va)

Després de desfogar-me una mica (veure: Bicicleting), ara vaig a escriure més seriosament, va.


El que m’ha agradat:
  • La idea: és fantàstic disposar d’un transport públic com aquest. A veure si així s’amplia la xarxa de carrils bici i ens creiem de veritat que és un transport viable i còmode.
  • El preu: 6€ l’any en període d’oferta. Ara són 20€ i pico. Que està prou bé.
  • La experiència, en general: a mi m'agraden molt les bicis però mai m'hauria imaginat circular-hi pels carreres de Barcelona.

El que no em convenç:

  • Fa uns mesos vaig rebre a casa el plànol, però ara, les parades ja no acaben de quadrar (algunes han desaparegut o han estat canviades de lloc). Tot i que això tampoc és criticable, si es deu a millores. Això sí, l’altre dia vaig estar com mitja hora, de parada en parada, per trobar una bici lliure. Ja ho sé, ja ho sé, el preu de l’èxit. Però vaja, que tenen uns mesos per ampliar-ho, eh. No més.
  • Les parades no es veuen a la distància. Si no te la coneixes, hi has d’estar bastant a sobre per distingir-la. Sobretot quan no hi ha gaires bicis disponibles, que és el que més es veu. Així que proposaria:
  • Millorar la visibilitat.
  • Afegir un indicador, també visible a la distància per saber si queden bicis o no (i en bon estat, clar).
  • La informació que es proporciona a les parades, que es escadussera. No t'explica gairebé res. Jo tenia entès que si no hi havia bicis (o llocs buits) en una parada, amb la pantalleta podies consultar en quina parada de més a prop en podies trobar una. Cosa que res de res. En canvi, només hi ha un adhesiu amb un mapa petitet on trobar la parada del costat.
  • Retrovisors i llums. Home, si hem de circular per la calçada (que sembla raonable), no pot ser que estem tan indefensos. En comparació amb una moto:
  • Els conductors de vehicles a motor no estan acostumats a compartir via amb la bici.
  • No duem cap mena de casc ni cap protecció.
  • No disposem de retrovisors.
  • No tenim intermitents. Ni llums (P.D.: calla, que em sembla que si que en duen de llum, tot i que diuen que no sempre funcionen. Al no circular de nit no m'hi havia fixat).
  • Les rodes són petites i la direcció és molt sensible a imperfeccions de la calçada (ben habituals, per cert). Així que no et pots anar girant, per mirar que no t’atropellin, mentre senyalitzes amb el braç que vols girar. És impossible.

  • Com a transport públic, crec que s’haurien de posar retrovisors (almenys un, a l’esquerra) i una il·luminació en condicions (amb bateria i amb dinamo, també. Que ja posats les podríem connectar a la xarxa elèctrica per donar un cop de mà a Endesa).